Zaplanuj ekspedycję do gwiazd, przeprowadź rozpoznanie planet przed lądowaniem na nich, ustal plan działania, wykonuj misje, zdobywaj artefakty, posiądź wiedzę innych cywilizacji, dzięki której rozwiniesz swoją technologię, a wszystko to by ro...
Dziewiąta i zarazem ostatnia część serii fantasy opowiadającej o młodzieńczych przygodach Thorgala, przybysza z gwiazd żyjącego wśród wikingów Północy, oraz jego ukochanej Aaricii.
Oboje główni bohaterowie podróżuj...
Tytułowy bohater serii posiada wiele cech, które sprawiają, że nie jest zwyczajnym człowiekiem, m.in. niezwykłą siłę, zręczność, intelekt i niebywałe szczęście. Dodatkowo, dzięki przychylności bogów, trzykrotnie udaje mu się powr&oacu...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Martinique (edycja polska)
Świetna gra, bardzo solidnie wykonana, a przy tym naprawdę wciągająca - można w nią grać godzinami! ...